Oranje-internationals Luuk de Jong en Cody Gakpo voeren campagne voor meer stamceldonoren
Vandaag is de campagne ‘De Match van je leven’ van start gegaan. Het doel is om in totaal 20.000 nieuwe stamceldonoren te werven. Gakpo en DeJong schrijven zich in als stamceldonor en gaan tijdens de campagne allebei op zoek naar nog 9.999 anderen, waarmee ze een team vormen om die ene match te vinden.
Alle nieuwe stamceldonoren kunnen zich aansluiten via het online platform Matchvanjeleven.nl. Bert Elbertse, Hoofd Donor Relations & Communication: “We willen op een positieve en krachtige manier aandacht vragen voor dit probleem en jonge mannen inspireren om met een relatief eenvoudige stap wellicht wel iemands leven te redden. Juist nu, vlak voor het EK, omdat sommige mensen echt de wedstrijd van hun leven spelen in het ziekenhuis en niet op een voetbalveld.”
Natuurlijk is het heel belangrijk dat je je aanmeldt als stamceldonor. Daarnaast kunnen we ook de nodige hulp gebruiken. Om zoveel mogelijk bloedkankerpatiënten een nieuw leven te kunnen geven zijn we ook dringend op zoek naar financiële steun. De kosten van registratie en typering van een donor zijn € 35.
Iedere euro helpt!
Maak je Sterk voor Matchis: met jouw actie en/of donatie breng je mensen op het idee om zelf stamceldonor te worden en ten tweede help je ons met jouw sponsorbijdrage.